במסגרת איחוד בלוגים, אני מעבירה לכאן פוסט שנכתב ב word-press
המפגש האחרון של מורים מובילים בכימיה עסק ברובו בזיכרון ולמידה. לדאבוני פיספסתי את ההתחלה, ביליתי את תחילת המפגש עם מורי הביולוגיה בחדר הסמוך, עד שהבנתי שאני במקום הלא נכון עבורה חצי שעה.
ההרצאה של אפרת פירסט. הייתה מרתקת. בסוף ההרצאה, אפרת עשתה לנו מבדק נחמד.
הסבר על המבדק: מקריאים לקבוצה כ 15 מילים שיש בינהן קשר, למשל מילים שקשורות לנהיגה, לארוחת חג, לשינה, לכל דבר שעולה בדעתכם, משתמשים בהמון מילים קשורות זו לזו ומילים נרדפות. לאחר שסיימנו להקריא, מבקשים מהקבוצה (שעד לרגע זה לא רשמו דבר ורק הקישבו) לכתוב כמה שיותר מילים. מסתבר שיש מילים נרדפות שלא הקראנו אותן, אבל, הן מתבקשות... (לדוגמה: חלום, נחירה, עייפות, עוררות, שמיכה, חושך.. וכו') אבל, לא מציינים את המילה שינה. מתברר שאנשים רושמים את המילה שלא הוקראה בגלל ההקשר.
ערכתי את המפגש בשתי כיתות. התלמידים מאוד הופתעו מהתוצאות וקיימנו דיון קצר על טכניקות זיכרון ואיך להמנע מלזכור פריטים שגויים.
ואם כבר עסקנו בזיכרון, משחק זיכרון נחמד: http://www.zefrank.com/memory
מאמר מה BBC מספר לנו ששימפנזים צעירים עולים בביצועי הזיכרון שלהם על סטודנטים באוניברסיטה.
המשימה הייתה לזכור מיקום של מספרים על המסך. ולזכור את הרצף.המבדק כלל 3 זוגות שימפנזים ( אמהות וצאציהן בני ה 5) אל מול סטודנטים. המסרים הופיעו על מסך מגע, ואז נעלמו. הנבדקים היו צריכים לגעת במיקום של המספרים לאחר שאלו נעלמו.
המצאים מורים שכנראה לא הערכנו מספיק את השימפנזים, השימפנזים הצעירים, הראו תוצאות יפות יותר(במהירות ובדיוק) מאלו של אמהותיהן ומאלו של הסטודנטים.
מדובר במספרים שהופיעו במהירות על המסך ונכבו. מניחים שלשימפנזים הצעירים יש זיכרון צילומי שיתכן שגם קיים אצל ילדים צעירים אבל דועך עם השנים.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7124156.stm
ההרצאה של אפרת פירסט. הייתה מרתקת. בסוף ההרצאה, אפרת עשתה לנו מבדק נחמד.
הסבר על המבדק: מקריאים לקבוצה כ 15 מילים שיש בינהן קשר, למשל מילים שקשורות לנהיגה, לארוחת חג, לשינה, לכל דבר שעולה בדעתכם, משתמשים בהמון מילים קשורות זו לזו ומילים נרדפות. לאחר שסיימנו להקריא, מבקשים מהקבוצה (שעד לרגע זה לא רשמו דבר ורק הקישבו) לכתוב כמה שיותר מילים. מסתבר שיש מילים נרדפות שלא הקראנו אותן, אבל, הן מתבקשות... (לדוגמה: חלום, נחירה, עייפות, עוררות, שמיכה, חושך.. וכו') אבל, לא מציינים את המילה שינה. מתברר שאנשים רושמים את המילה שלא הוקראה בגלל ההקשר.
ערכתי את המפגש בשתי כיתות. התלמידים מאוד הופתעו מהתוצאות וקיימנו דיון קצר על טכניקות זיכרון ואיך להמנע מלזכור פריטים שגויים.
ואם כבר עסקנו בזיכרון, משחק זיכרון נחמד: http://www.zefrank.com/memory
מאמר מה BBC מספר לנו ששימפנזים צעירים עולים בביצועי הזיכרון שלהם על סטודנטים באוניברסיטה.
המשימה הייתה לזכור מיקום של מספרים על המסך. ולזכור את הרצף.המבדק כלל 3 זוגות שימפנזים ( אמהות וצאציהן בני ה 5) אל מול סטודנטים. המסרים הופיעו על מסך מגע, ואז נעלמו. הנבדקים היו צריכים לגעת במיקום של המספרים לאחר שאלו נעלמו.
המצאים מורים שכנראה לא הערכנו מספיק את השימפנזים, השימפנזים הצעירים, הראו תוצאות יפות יותר(במהירות ובדיוק) מאלו של אמהותיהן ומאלו של הסטודנטים.
מדובר במספרים שהופיעו במהירות על המסך ונכבו. מניחים שלשימפנזים הצעירים יש זיכרון צילומי שיתכן שגם קיים אצל ילדים צעירים אבל דועך עם השנים.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7124156.stm

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה